Home / اخبار / یک مدیر اکانت گوگل ادز برای جلب اعتماد کارفرما چکار باید بکند؟
قیمت تور استانبول

یک مدیر اکانت گوگل ادز برای جلب اعتماد کارفرما چکار باید بکند؟

مدیر اکانت گوگل ادز

یک مدیر اکانت گوگل ادز

 

به عنوان یک فریلنسر که اکانت های گوگل ادز را مدیریت می‌کند چند مشتری ثابت دارید؟ در اوایل کارتان چند تا داشتید؟ مشتری های شما چقدر به شما اعتماد دارند؟ شما برای جلب اعتماد کارفرماها چه کاری کرده اید؟ احتمالا اولین عاملی که برای جلب اعتماد مشتری به ذهنتان می‌آید بازدهی مالی بالا است که البته تاثیر بسیار زیادی دارد. اما من می‌خواهم شما را با عوامل دیگری آشنا کنم که می‌توانند باعث رضایت و اعتماد مشتری به شما شوند. یادتان باشد که برای شغل هایی مثل مدیریت اکانت گوگل ادز همه چی بازدهی مالی و مسائل اقتصادی نیست.

بسیار زیادند افرادی که شاید در حوزه کاری خود متخصص درجه 1 نباشند اما مشتری های ثابت خودشان را دارند. این مشتری ها همگی یک نقطه مشترک دارند و آن هم اعتماد است. نکته بسیار مهمی که یک مدیر اکانت گوگل ادز معمولا از آن غافل است.

چرا کسب اعتماد مشتری های گوگل ادز سخت است؟

کسب اعتماد مردم یکی از اساسی ترین موضوع هایی است که هر کسب و کاری با آن درگیر می‌شود. به دلیل تفاوت هایی که در ماهیت شغل ها و روش های بازاریابی آنها وجود دارد، استراتژی های کسب اعتماد هم مختلف است. مثلا شما به عنوان یک فریلنسر نمی‌توانید با تخریب بقیه افراد اعتماد دیگران را جلب کنید زیرا هر چقدر هم که حرفه ای باشید قطعا افرادی هستند که از شما تخصص و تجربه بیشتری دارند.

یک مدیر اکانت گوگل ادز باید تخصص و تجربه اجرای کمپین های مختلف در گوگل ادز را داشته باشد و در عین حال برای مشتری خود هم اهمیت قائل باشد. متخصصان این حوزه کم نیستند اما خیلی از آنها با محدود کردن مشتری و عدم اطلاع رسانی لازم به آنها باعث ایجاد بی اعتمادی می‌شوند. من در این مقاله برخی نکاتی که باعث جلب اعتماد مشتری می‌شوند را جمع بندی کرده ام و امیدوارم از آن بیشترین بهره ممکن را ببرید.

قدم اول؛ مشتری باید باخبر باشد

جلب اعتماد مشتری

اینطور فکر نکنید که مشتری پروژه اش را به شما سپرده و به امان خدا رهایتان کرده. درست است که مدیریت اکانت گوگل ادز جزو آن دسته از فعالیت هایی قرار دارد که بیشتر روی نتیجه تمرکز دارند تا فرآیند انجام کار اما مشتری ها دوست دارند که در جریان اتفاقاتی که بر روی اکانتشان می‌افتد باشند. سعی کنید مدام با آنها در ارتباط باشید. اگر سرشان شلوغ است و نمی‌توانند روزی چند بار جوابگوی تلفن شما باشند، روند کار و تغییراتی که روزانه روی اکانت اعمال می‌کنید را برای آنها ایمیل کنید یا در شبکه های اجتماعی برایشان ارسال کنید.

باید به مشتری اجازه دهید که از تک تک برنامه ها و تحلیل های شما باخبر باشد. اگر این کار را انجام دهید به مشتری حس خوبی را منتقل می‌کنید و فکر می‌کند که نظرش برای شما اهمیت زیادی دارد.(حتی اگر واقعا اینگونه نباشد!). به همین راحتی می‌توانید کاری کنید که کارفرما به شما اعتماد کند و به مشتری ثابت شما تبدیل شود.

قیمت ها را فراموش نکنید. مهمتر از تحلیل اعداد و نمودارها مشتری دوست دارد جزییات دقیق قیمت ها و پولی که خرج می‌کند را بداند. باید او را در جریان میانگین پولی که هر روز، هفته یا ماه خرج می‌کند قرار دهید. درست است که انجام این کارها وظیفه شما به عنوان یک مدیر اکانت نیست اما بین یک مدیر اکانت خوب و یک مدیر اکانت عالی تفاوت های زیادی وجود دارد.

قدم دوم؛ روراست باشید

جلب اعتماد مشتری

به مشتری خود دسترسی به اکانت بدهید. کارفرما ها دوست دارند تعداد کلیک ها و بازدیدها و اطلاعات دیگر اکانت را ببینند. شاید هم چیزی از آن متوجه نشوند اما دیدن این آمار برایشان جالب است. برای آنها لینک دعوت بفرستید تا بتوانند اکانت خودشان را زیر نظر داشته باشند.

متاسفانه افرادی هستند که چندین اکانت را مدیریت می‌کنند اما به هیچ کدام از کارفرما های خود دسترسی دیدن اطلاعات اکانت را نمی‌دهند و می‌گویند که به مشتری نمی‌شود اعتماد کرد و ممکن است تغییراتی روی اکانت ایجاد کند که هم برای خودش و هم برای مدیر اکانت گران تمام شود. البته که شما نباید به کارفرمایتان دسترسی کامل بدهید و می‌توانید آنها را محدود کنید. فقط به او اجازه دهید که تعداد بازدید و کلیک و پول خرج شده و اطلاعاتی از این دست را بداند و به سوال های او جواب دهید.

اکانت مشتری خاک می‌خورد یا روی آن کار می‌کنید؟

اعتماد

تاریخچه تغییرات اعمال شده روی اکانت را به کارفرما نشان دهید. او را مطمئن کنید که هر روز یا حداقل چند روز در هفته روی اکانت کار می‌کنید و حواستان به آن است. وقتی مشتری کاری را به شما می‌سپارد باید به شما اعتماد داشته باشد و اگر کوچکترین شک و بی اعتمادی بین شما به وجود بیاید ممکن است دیگر مشتری شما نباشد. حواستان به این جمله معروف باشد: پیدا کردن یک مشتری ماه ها طول می‌کشد اما از دست دادن آن فقط چند ثانیه.

همانطور که می‌دانید در قسمت change history گوگل ادز می‌توانید تاریخچه تغییراتی را که روی اکانت اعمال شده با جزییات کامل زمانی ببینید. به مشتری بگویید این قسمت را چک کند یا خودتان برایش آنها را ارسال کنید. این کار باعث ایجاد یک حس اعتماد قوی بین شما و کارفرما می‌شود. دقیقا همان چیزی که می‌خواهید.

قدم آخر؛ اکانت گوگل ادز را با روش سعی و خطا مدیریت کنید

جلب اعتماد مشتری

پروسه راه اندازی و مدیریت یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز نیازمند تجربه زیاد در هر بازار تبلیغاتی است که خب قاعدتا یک نفر نمی‌تواند اینهمه اطلاعات داشته باشد پس یکی از راه های به درد بخور برای برنامه ریزی کمپین ها روش سعی و خطا است. شما باید بودجه های مختلف برای کمپین های خود را امتحان کنید و وقتی با قیمت هر کلیک در بازار مورد نظر آشنا شدید یک برنامه بلند مدت برای کمپین خود بچینید.

برای اینکه اعتماد کارفرمای خودتان را جلب کنید بهترین کار این است که در این روش سعی و خطا مدام با او در ارتباط باشید و برای تعیین قیمت ها از او راهنمایی بگیرید. این باعث می‌شود که کارفرما فکر نکند که در پروسه تعیین قیمت شما خودسرانه عمل می‌کنید و راحت تر به شما اعتماد می‌کند.

یک مدیر اکانت اصل باشید

ممدیر اکانت گوگل ادز

به قول خارجی ها “اعتماد مشتری به شما is everything.” اگر مشتری به شما اعتماد کند و شما هم در شغلتان تخصص داشته باشید شما یک مدیر اکانت اصل هستید و کارفرماها حاضرند برای کار با شما بیشتر هزینه کنند. علاوه بر بازدهی مالی بیشتر، شما می‌توانید شبکه ارتباطات خودتان را گسترش دهید و به نوعی از بازاریابی ارجاعی ( Referral marketing) بهره ببرید تا مشتری های بیشتری داشته باشید.

امروزه مردم حاضرند برای یک کالای اصل پول بیشتری بپردازند تا اینکه فیک آن را با قیمت کمتر تهیه کنند. با توجه به توضیحات بالا فکر می‌کنم الان متوجه ربط این جمله به شغل خودتان شده باشید. حواستان باشد که ممکن است بعضی از کارفرماهای شما با گوگل ادز آشنایی داشته باشند و باید توجه کنید که هم افرادی که در گوگل ادز تخصص دارند و هم آنهایی که از آن سر در نمی‌ آورند باید بتوانند به شما اعتماد کنند. انتظارات مشتری های خود را برآورده کنید و با آنها روراست باشید تا مشتری های بیشتری داشته باشید.

حرف آخر

این جمله از “کورت برگ وال” را به خاطر داشته باشید:

بزرگترین توانایی، قابل اعتماد بودن است.

اگر می‌خواهید یک مدیر اکانت گوگل ادز موفق باشید باید ارتباطات گسترده ای داشته باشید و این ارتباطات فقط در صورت قابل اعتماد بودن به دست می‌آیند. این قضیه را دست کم نگیرید. زیرا هر چقدر هم که تخصص داشته باشید اگر به اندازه کافی مشتری نداشته باشید انگار نه انگار!

اگر به عکس های بین متن دقت کنید و آن را درست ترجمه کنید به یک جمله طلایی می رسید.

make the customer trust you

که معنی می شود “مشتری را مجبور کن که به تو اعتماد کند.” اگر به دنبال موفقیت هستید و به وجهه کاری خودتان اهمیت می دهید باید هر جور شده اعتماد مشتری های خود را جلب کنید. پس هر چه سریعتر دست به کار شوید و هر کاری که لازم است را برای رسیدن به این هدف انجام دهید.

The post یک مدیر اکانت گوگل ادز برای جلب اعتماد کارفرما چکار باید بکند؟ appeared first on TurkeyHotel.ir.

تور ارزان استانبول

About seobartar

Check Also

بهترین هتل های مشهد برای زوج ها

نمی توان شهر مشهد را بهترین شهر ایران برای گذراندن ماه عسلی عاشقانه در نظر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *